یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

تمرین یوگا برای شادی-1


نویسنده: دکتر پل جرارد
قسمت اول
image
شادی چیست؟ آیا چیزی است که از منابعی خارج از خود کسب می شود، آیا چیزی است که در درون هر انسان نهادینه شده، یا چیزی است که با در دقت درون ما پرورش داده شده است؟ سالها مطالعات روی خوشبختی نشان داده که این احساس از کجا نشات می گیرد. آیا از کسب اموال مادی نشات می گیرد یا از جایی درون مغز، ذهن یا روح؟ نتایج در مرحله اولیه، به حسی اشاره میکند که از درون شخص ناشی می گردد. اگر چه برخی از اموالی مادی می توانند موجب شادی مختصری شوند، اما این احساس معمولا زود گذر است. خوشبحتی در درون یک فرد رشد می کند و به صورت رضایت عمیق از زندگی، بدون توجه به شرایط بیرونی، نمود می کند. بسیاری از ما در سراسر زندگیمان آرزوی داشتن شادی واقعی و رضایت را داریم.
مطالعات اخیر نشان داده است که تمرینات یوگا به رشد حس شادمانی در افراد کمک می کند. در حقیقت بعضی از اجزای شادی فیزیولوژیک هستند واز مغز می آیند. افراد شادتر قشر استخوان پیشانی بزرگتری نسبت به افراد دیگر دارند. تمرین یوگا به تغییر آگاهیتان و تبدیل آن به مثبت اندیشی و خود باوری کمک می کند. با گذشت زمان تمرین یوگا موجب رشد حس شادمانی و رضایت از زندگی می شود.
image
یوگا افراد را به تمرکز به دنیای درونی خویش، در حین تنفس، تمرکز و کشش وا می دارد. یوگا به ما فرصتی می دهد تا برای مدتی ازسرعت زندگی پر مشغله خود کاسته و به آنچه که واقعا مهم است فکر کنیم: سلامتی و رفاهمان. یوگا به ما می آموزد که به جای تمرکز روی تمام جنبه های منفی زندگی، هر روز دریک زمان مشخص، از جنبه های مثبت زندگی لذت برده و با انواع موقعیتهای استرس زا مقابله کنیم. افرادی که تمرینات یوگا را به طور منظم انجام می دهند میدانند که راحت تر می توانند احساسات منفی را رها کرده و افکار خوش بینانه را جایگزین کنند.
هاتا یوگا نیز با توجه به اثرات فیزیکی آن بر بدن به افزایش حس شادی کمک می کند. هنگامی که یک فرد دارای آمادگی جسمانی و بدنی سالم است برایش آسانتر است که در سراسر زندگی شاد باشد. داشتن یک بدن سالم کلید زیستن در یک زندگی شاد است.
بسیاری از مردم در نقاط خاصی از بدنشان تنش دارند. ممکن است شما دردی درناحیه گردنتان حس کنید و فکر کنید به دلیل کمبود خواب است در حالیکه نتیجه تنشی است که مدتها در بدن انباشته شده است.
image
ما اغلب احساسات خاصی را در بخشهایی از بدن نگه می داریم. احساس نا امنی و نگرانی می تواند منجر به کمر درد شود، غم واندوه از دست دادن در ناحیه سینه انباشته می شود، زمانی که ما با پردازش اطلاعات جدید مشکل داریم ممکن است مشکلات معده بروز کنند. زمانی که دلواپسی و نگرانی به سراغمان می آید می توانیم حرکات آسانا و پرانایاما را انجام دهیم که تنش در بدن را رفع می کنند.
آساناهای یوگا برای افزایش شادی
image
هاتا یوگا برای کسانی که آنرا بطور متناوب انجام میدهند جنبه های درمانی بسیاری را در بر دارد. تنفس، کشش و تعمق درونی، داشتن طرز فکری مثبت در همه جنبه های زندگی را پرورش می دهد. یوگا ما را تشویق می کند که در حالیکه افکار، احساسات و انرژی منفی را از خود دور می کنیم، به جسم خود اعتماد کنیم. سبک زندگی یک یوگی به ما می آموزد که چگونه انرژی مثبت را جایگزین انرژی منفی کنیم که این خود موجب احساسی سرشار از شادی میشود که غیر قابل انکار است. کسانی که یوگا تمرین می کنند مانند افرادی نیستند که با داشتن لبخند، غرق در احساسات منفی هستند، یک یوگی قطعا می داند که چطور بر افکار و احساسات منفی غلبه کند. آساناهای بسیاری هستند که شما می توانید با انجام آنهاحس شادی را در زندگی خود افزایش دهید.
حالتهای پا باز
image
حالتهای پا باز ممکن است کمی دشوار باشد زیرا نیاز به قدرت در پاها، توازن و تمرکز دارند. همه اینها با هم به افزایش قدرت اراده، اعتماد به نفس و حس شادی تمام و کمال کمک می کند. تمرین خم به جلو با پای باز، حالت مثلث، زاویه پیچ خورده ، کشش پهلو، یا جنگجو را برای افزایش حس شادی انجام دهید.


منبع:
www.aurawellnesscenter.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد