یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

یائسگی -3


قسمت سوم
تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی :

image
-ورزش منظم برای حفظ تناسب حداقل 3-تا4 روز در هفته . ورزش ، قلب را سالم نگه می دارد، سوخت و ساز را بهبود و اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد . ورزش های سبک تر که در آنها وزن کمتری روی بدن وارد می آید برای پیشگیری از کاهش توده ی استخوان و پوکی استخوان مناسب است .

-رژیم غذایی غنی از سبزیجات ، میوه جات ، منابع اسیدهای چرب ضرری به صورت ماهی ساردین و سالمون مناسب است . منبع سالم دیگر فیتواستروژن ها ( استروژن های گیاهی ) ، "لیگنن ها" هستند ، ترکیباتی که در انواع غذاهای کامل مانند حبوبات ، غلات ، لوبیا و عدس خشک ، تخم کتان ، تخم آفتابگردان ، بادام زمینی و سبزیجاتی مانند مارچوبه ، سیب زمینی شیرین ، هویج ، سیر ، بروکلی و میوه جاتی مانند گلابی ، هلو و توت فرنگی وجود دارد .

image
-به رژیم غذایی تان به عنوان منبع غنی فیتواستروژن ، سویا ، لوبیا قرمز ، 4 مغز ، تمپه (tempeh ) ، توفو ، شبدر قرمز ، و جینسنگ اضافه نمایید تا بتواند گر گرفتگی و تعریق شبانه را کنترل نماید.
-از کافئین ، نوشیدنی های الکلی ، دخانیات ، شکر زیاد اجتناب نمایید که توان متابولیسم استروژن را محدود می سازد و سیستم ایمنی را تضعیف می نماید .

image
-خوردن میوه های دارای اسید سیتریک که مملو از هسپریدین هستند گردش خون را افزایش می دهند و به کمک دارو ، کنترل فیبرویید و و تومورهای اندومتری را تقویت می کنند . میوه های دارای اسید سیتریک ، ویتامین سی دارند که شکنندگی مویرگ ها را کاهش می دهند .
-ویتامین " ای" به کاهش گرگرفتگی و تعریق شبانه کمک می کند .
-غذاهای پیشنهادی دیگر زردآلو خشک ، خرمای خشک ، تخم کتان ، نان چند غله ، سیر ، جوانه ی آلفالفا ، تخم آفتابگردان و دانه ی کنجد است .
-گیاهان متداول مانند آویشن ، جوز هندی ، زردچوبه و شیرین بیان نیز استروژن دارند .

image
Chandraprabha Vati : این دارو همانند ماه تیرگی را می زداید ، بی آنکه به بدن آسیب برساند ، سم زدایی می کند و مانند ماه کاملاً آرام عمل می نماید و برای هر سه دوشا مفید است ، کانال ها را باز می کند و تحرک دوشا ها را بهبود می بخشد . به طور خاص برای علائم سیستم ادراری –واژینال ، درد عضلانی و مفصلی ، چاقی و سللولیت کاربرد دارد . ترکیب جوان کننده ی بسیار خوبی است . دوشاها را متعادل می کند و قوای بدنی را افزایش می دهد .

image
Sundrikalp Vati : Sundarikalp Yog فرمول منحصر به فردی است که به بهبود سندرم پیش و پس از یائسگی کمک می نماید . این دارو ،مخلوط و ترکیبی از کپسول ها ی sundarikalp و قرص sundarikalp است . همانطور که در دستورالعمل آمده است ، مصرف هر دو یعنی کپسول و قرص آن برای داشتن نتیجه ی بهینه به شدت توصیه می شود .

مترجم : لادن خضری
ویراستار : فروزنده شاملو
تالیف دکتر کوتا چا
From the Desk of Dr. Kotecha

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد