یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

یوگای دوران بارداری ،یوگای پس از زایمان و در هنگام زایمان



 


image
یوگا کاملـترین فعالـیتی است که زنان باردار میتوانند خود را درگیر آن کنند . یوگا نه تنها شما را برای گذراندن مراحل زایمــان آماده می کند بلکه به شما کمک میکند که در زمانهـــای انجام تمرینات تمرکزی با نوزاد خود در ارتباط باشــید . حضور در کلاســهای یوگـا همراه با شرکت در کلاسهـای آموزشی زایمــان ، کمک بســــیار بزرگی به زنان برای آمــاده شــدن در هنگام زایمان میکند .
یوگای خانمهای باردار شامل تمرینات ذهنی ،تنفس و تمرینات بدنی می شود که به آرام شدن ذهـن و قویتـر شدن ماهیچه ها و عضلات بدن منجر میشــود تا نگهداری و حمایت از جنین در حین زایمان و دوران بارداری آسانتر شود. برای کمک به بالا بردن سلامت عمومی بدن هم از لحاظ روحی و هم بدنی ، انجام تمرینات معمول بدنی و داشــتن نظم وانضباط ذهنی ضروری میباشد.
image
تمرینات یوگا یا آساناها شامل ترکیبی از تکنیکهای تنفسی است که بر روی یک قسمت مشخصی از بدن تمرکز میکند. یوگای خانمهای باردار شامل آساناهایی است که به باز شدن ماهیچه های لگن جهت آماده شدن شما برای زایمان کمک می نماید. این تمرینات به کاهش فشار بر روی رباط ها کمک میکند و باعث آرام شدن دردها در قسمت پایین کمر میشود . همچنین یوگا با ریلکس کل بدن حتی در هنگام انجام تمرینات سخت و انرژی بر، موجب بالا رفتن انعطاف پذیری ،بنیه و قدرت بدنی می شود. یوگا به عنوان مؤثرترین راه آماده شدن مادر برای یک زایمان دردناک شناخته شده است .
image
یوگای مادران باردار با کمک به حفظ آرامـش و تمــرکز ذهنی و بدنی به کاهـش تنش های مربوط به رســیدن به زمان زایمـان منجر میشــود . برای خانمهـا رفتن برای زایمـان زمانی که اطمینان دارند برای مراحل آن آماده هسـتند آسانتـــر میشود. این یک حقیقت ثابت شده اسـت که زنانی که ماههــا قبل از زایمان کلاسهــای یوگا و آموزشی زمان زایمــان را میگذرانند از تجربه زایمـان لذت میبرند در مقایسـه آنهایی که بدون آمادگی به اطاق زایمان میروند اغلب استرس و درد را تجربه میکنند.
image
یوگـا نه تنـها برای مادر مفید اسـت اثرات مثبتی هم بر روی جنین دارد چون در هنــگام تمرینـات یوگا جنین اکسـیژن و هورمون اندروفین بیشـــــتری دریافـت میکـــند. یوگـا در زنــان باردار به بالا بـردن گردش و حفظ مایعـــات بدن کمک میکند. آساناها همچنین ناراحتی و دردهای دوران بارداری که در نتیـجه رشـد و افزایش وزن جنین حاصل میشـــود را کاهش میدهد. بهترین چیز درباره یوگای بارداری این است که حرکات دقیقا متناســب با نیاز شما طراحی شده است.شمـا میتوانیـد آساناهایی را که با آنها راحت تر هستید انتخاب کنید و از مربی یوگای خود درخواست کنید که در هنگام تمرین بر روی قسمـــــتهای مشکل دار مشخصی از بدن شما جائیـکه بیشــترین درد و ناراحتی را احساس میکنید تمـــرکز کند. وقتیکه یوگا باعث میشود که شما ارتباط نزدیکی با سلامت وشادی درون خود داشـته باشید درک آنچه برای بدن شما در یک دوران کامل بارداری می افتد را برایتان آسانتر میکند .

مترجم:سپیده اعظمی
ویراستار : فروزنده شاملو
منبع :
Aura wellness center. Com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد