یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

چهار روش ساده برای تصمیم گیری از طریق تمرینات یوگایی



 



image
بسیاری از کسانیکه یوگا تمرین می کنند به این موضوع پی برده اند که دستورالعملهای بنیادین در تصمیم گیری در یاما ( Yamas) و نیاما (Niyamas) نهادینه شده است . اگر شما دو شاخه اول یوگای پاتانجالی را دنبال کنید، در زندگی دچار اشتباه نخواهید شد. با اینکه ممکن است گاهی اوقات هنوز در تصمیم گیری مرتکب خطا شویم .
چطور میتوان با بهره گیری از یک سیستم ساده مرجع، به مردم آموخت که تصمیمات عقلانی تری در زندگی بگیرند؟
در زیر 4 روش عملی که شما را در گرفتن تصمیمات مهم یاری می دهند ، توضیح داده شده است.

1- قبول شرایط به همان صورتی که هست . خیلی از مردم سئوال می کنند چرا من؟ آنها وقت با ارزش خود را برای دلسوزی و ترحم به حال خود هدر می دهند در حالیکه میتوانند دنبال راه حل های عقلانی باشند . خیلی از افراد در مواجه با مشکلات از روش انکار، گوش ندادن یا کشیدن فریادهای بلند که هر کس قادر به شنیدن آن است ، تصمیم گیری می کنند. این خود یک مثال افراطی از رفتاریست که با انکار انجام می پذیرد که این خود نشان از احتیاج به پذیرش شرایط و رسیدگی به وضعیت موجود دارد. ازطریق انکار، مشکل موجود غیرقابل کنترل خواهد شد. مانند مبتلا شدن به بیماری سرطان که زمانی که ما علائم هشدار دهنده را می بینیم باید واکنش عقلانی انجام دهیم در حالیکه خیلی از ما شروع به انکارو دلسوزی برای خود میکنیم.
image
2- ـ یک دیدگاه متعادل داشته باشید. همه چیز را از دیدگاههای متفاوت بررسی کنید. برای تصمیم گیری به درون خود مراجعه کنید . این مهم است زیرا شما با تصمیمات خود زندگی میکنید و ندای درون شما به این تصمیات واکنش نشان میدهد. خیلی از مردم آنرا "خرد" یا " شهود" می نامند و آنرا ارزیابی درونی یک موقعیت براساس ضمیر خودآگاه تعریف میکنند .
مهم است که به نظریات دیگران هم گوش دهیم حتی اگر مخالف نظر ما باشند. تصمیماتی که ما می گیریم همیشه نباید سیاه یا سفید باشند. میانگین طلائی ارسطو اشاره به تعادل دارد.کسانی که تصمیمات بزرگ در زندگی می گیرند، یاد میگرند که به همه نظرات گوش دهند و بعد تصمیم گیری کنند.
image
3- یک حفاظ انرژی مثبت خلق کنید. من در مورد چه چیزی صبحت میکنم ؟ درحالیکه به افکار و دیدگاه های خود احترام گذاشته و آنها را قبول دارید از جنبه مثبت به آنها بنگرید. همیشه افرادی هستند که فکر می کنند آسمان در حال سقوط است . بشریت از زمانیکه اولین فرد بدبین شروع به صحبت ویا نوشتن کرد، شنیده است که دنیا فردا در حال پایان یافتن است . در تاریخ نه چندان دور دنیا قرار بود که در سال 2000 –یا 1989 به پایان برسد. همیشه یک گروه بدبین وجود داشته اند و روزی شاید نظر آنها به حقیقت بپیوندد ولی در طول تاریخ آنها اشتباه کرده اند. لازم به گفتن نیست که شما با یک دیدگاه منفی قادر به گرفتن تصمیمات منطقی نخواهید بود. دیدگاه مثبت به ما کمک میکند که راه حل پیدا کنیم . اگر ما تصمیم گیرنده های منطقی که تصمیات مهم برای محیط زندگی و بشریت میگیرند داشته باشیم مشکل دنیا حل خواهد شد.
معلمان یوگا باید منبع انرژی مثبت در سراسر دنیا برای دانش آموزان خود باشند.آموزشهای آنها باید شامل اطلاعات در باره پرانایاما (Pranayama) تمرینات تنفسی با هدف ترویج انرژی مثبت باشد.
4- برای انجام تمرینات تمرکزی روزانه سرمایه گذاری کنید . تمرین تمرکزی شبیه به بیمه روحی ، روانی عمل میکند. یک ماه تمرین تمرکزی روزانه، ذهن را برای تصمیم گیری های عقلانی آموزش میدهد بنابراین هر روز تمرین کردن ما نوعی سرمایه گذاری برای تصمیم گیریهای آینده است.
آموزش ذهن یک فرد نیاز به زمان دارد اما این زمانی است که به صرف شدن می ارزد. تمرینات تعادل ذهنی برقرار میکند و افکار منطقی ایجاد خواهد کرد.
یکی از بهترین روش ها برای رشد افراد تمرینات روزانه ذهنی است .از این طریق به موقعیت های فرار را با آرامش درونی خود اداره میکنیم.





نتیجه :
یوگا وقتی بهتر نتیجه میدهد که در زندگی روزمره ما کاربرد عملی داشته باشد که بیشتر از تمرینات یوگایی که انجام میدهیم نتیجه خواهد داد.


مترجم : نیلوفر شعبانی
منبع : Aura wellness center
four easy steps for the yogic practice of decision making- yahuar 2011 by paul yerard E- Ryt

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد