یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

آساناهای هاتا یوگا برای مقابله با ترس ها



 


27 اکتبر 2010
image
معمولا تصاویر آساناها بر روی مجلات یوگا، تندرستی، تناسب اندام و سلامتی مشاهده می شود. در فرهنگ زبان انگلیسی آسانا به وضعیتها، حرکتها و حالتهای یوگا تلقی می گردد. در جهانی که شعار «هر آنچه ببینم را باور می کنم» به یک مانترا تبدیل شده است، از دید افرادی که یوگا انجام نمی دهدند، آسانا برجسته ترین بعد یوگاست.
اگرچه یوگا ابعاد گوناگونی دارد، ولی آساناها خیلی بیشتر مورد توجه عموم قرار می گیرند. پزشکان مجرب و مربیان متبحر یوگا به طور کامل از ارزشِ درمانی آساناها آگاه هستند. بدون شک، انجام دادن آساناهای یوگا اِعمال فشار فیزیکی، انرژی عصبی ناشی از استرس، اضطراب و ترس را آزاد می کند.
image
با توجه به این مطلب، تمامی انواع مختلف تمرینات، انرژی عصبی بدن را آزاد می نمایند. ما ممکن است انرژی عصبی را «منفی» و یا «مهار نشده» تلقی نماییم، اما تمامی ابعاد یوگا چگونگی مهار کردن این انرژی را به ما می آموزند. اغلب درمانگران تازه کار یوگا به ندرت می توانند ذهن خود را کنترل کنند، مگر آنکه پیش از یادگیری یوگا وارد انضباط ذهنی دیگری شده باشند.
نتایج فیزیکی تمرین یوگا خود دلیلی قاطع بر شهرت جهانی آساناهاست زیرا توانسته است آغازگر برقراری ارتباط ذهن و جسم باشد. مردم آنچه را که می بینند و احساس می کنند، باور دارند. قرار گرفتن در وضعیت صحیح در بسیاری از انواع تمرینات فیزیکی وجود دارد.
چه چیز سبب می شود که آساناها در مقایسه با انواع دیگر تمرینات منحصر به فرد باشند؟ اگر حرکات با دقت کافی و تحت نظارت یک مربی یوگای باتجربه انجام شوند، در طول حرکت فشار بسیار ناچیزی ایجاد می شود. به طور کلی، انواع تمرینات سنتی هاتا یوگا در مقایسه با روال تمرینات تناسب اندام که بر اعمال زور و یا حرکات تمرینی پر فشار تأکید دارد، بسیار بی خطر بوده است.
علاوه بر میزان سلامت موجود در کلاسهای هاتا یوگای سنتی و درمانی، فراگیر یوگا در تمرین آسانا برای اولین بارارتباط ذهن وجسم را حس می کند و از آن لذت می برد. چرخش و خمش ملایم بدن در جهات گوناگون و بدون اعمال فشار به آزادسازی اضطراب انباشته افرد کمک خواهد کرد.
image
مهم نیست ترس و اضطراب برای فردی که از آن رنج می برد موجه باشد. آنچه موجب ترس، اضطراب و خشم ناگهانی می شود، در نظر فرد مبتلا به ترس (فوبیا)، بسیار واقعی به نظر می رسد. بنابراین، می توان آسانا را یک تغییر مسیر جسمی و ذهنی از استرس، اضطراب و فوبیا درنظر گرفت.
هر یک از ما عملکردی متفاوت با دیگری دارد. برخی فراگیران یوگا مجذوب روشهایی می شوند که سلامت ذهنی، احساسی، جسمی یا روحی را افزایش می دهند. مربیان یوگا نیز به دلیل تنوع روشهای آموزشی و علایق شخصی خودشان با یکدیگر متفاوت هستند.



منبع: http://www.aurawellnesscenter.com
مترجم: الهام امری
ویراستار: مینا خراسان فردی
2010، پل جرارد، انتشارات آئورا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد