یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

هفت روش پایین نگه داشتن استرس و فشار خون


image
وقتی سخن از پیشگیری و درمان فشار خون بالا به میان می آید، روش های کنترل استرس معمولا نادیده گرفته می شوند. اگر غالبا تنش دارید و عصبی و مضطرب هستید، هفت روش زیر برای کاهش استرس را به کار برید.
image
• به اندازه کافی بخوابید. خواب ناکافی یا بد می تواند بر روی هوشیاری، سطح انرژی، سلامت جسمی و حالتان تأثیر منفی بگذارد.
• روش های وانهادگی را بیاموزید. تمرکز، وانهادگی عضلانی پیشرونده، تصویرسازی هدایت شده، تمرینات تنفس عمیق و یوگا ابزارهای نیرومندی برای از بین بردن استرس هستند.
• ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید. با شرکت در یک کلاس، عضویت در یک نهاد و یا پیوستن به گروهی حمایتی که یکدیگر را در رفع مشکلاتشان یاری می نمایند، به دیگران بپیوندید.
image
• مهارت های مدیریت زمان خود را تقویت کنید. هرچه بهتر بتوانید وظایف کاری و خانوادگی خود را در کنار هم مدیریت کنید، استرس کمتری خواهید داشت.
• در صورت امکان در رفع موقعیت های استرس زا بکوشید. اجازه ندهید وضعیت های استرس زا رو به وخامت گذارند. برای رفع مشکلات خانواده، مرتبا جلسه بگذارید و در خانه و سر کار از روش ها و مهارت های مذاکره کردن بهره جویید.
• از خود مراقبت کنید. ماساژ بگیرید. از هر موقعیت نهایت لذت را ببرید: مثلا آرام غذا بخورید و بر طعم و حس هر لقمه حقیقتا تمرکز کنید. به پیاده روی بروید، چرتی بزنید یا به موسیقی مورد علاقه خود گوش نمایید.
image
• کمک بخواهید. از کمک خواستن از همسر، دوست یا همسایگان خود نترسید. اگر استرس و اضطرابتان ادامه پیدا کرد، از پزشک خود بپرسید آیا داروهای ضد اضطراب برایتان مفید هستند یا خیر.
سالم زندگی کردن، یعنی حفظ وزن مناسب، سیگار نکشیدن، ورزش مرتب و برنامه غذایی که شامل میوه جات، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین کم چرب و روغن های سالم است، را نیز به توصیه های فوق بیفزایید و برای همیشه از فشار خون بالا نجات پیدا کنید.

منبع: www.health.harvard.edu

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد