یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

یوگا درمانی راهی برای پیشگیری از پوکی استخوان




image
ایا یوگا تراپی (یوگا درمانی)راه حل ماندنی وقابل دوامی برای پوکی استخوان دارد؟
image
این روزها اطلاعات متضادی در راه های پیشگیری که می توان برای سلامتی خود پیش برد می شنویم
ولی خانم ها نمی خواهند راه حلی اشتباه در خصوص پیشگیری یا درمان بکار بگیرند .بسیاری از خانم ها نگران رخ دادن پوکی استخوان بعداز یائسگی هستند .
پوکی استخوان بیماری است که باعث تفکیک یا تجزیه تراکم(جرم)استخوان می شود که در خانم ها بعد از یائسگی رخ می دهد .این بیماری باعث ضعیف شدن استخوان ها شده و در اثر کوچکترین افتادن یا تکان ناگهانی منجر به شکستگی استخوان ها می شود .
انواع پوکی استخوان :
image
پوکی استخوان دو نوع است :
1-پوکی استخوان بعد از یائسگی
2-پوکی استخوان سالخوردگی (پیری)
مورد اول که در خانم ها بعداز یائسگی رخ می دهد و مورد دوم بعد از سن 75 سالگی شروع می دهد که شامل هم اقایان و هم خانمها میشود که بیشتر مواقع باعث تغییر حالت و طرز ایستادن افراد نیز می گردد .
این تغییر به دلیل تجزیه و خورد شدن استخوانهای بدن اتفاق می افتد .
داروهای استاندارد:
image
جامعه پزشکی همواره به دنبال راهکارهایی برای درمان و پیشگیری از وقوع پوکی استخوان بوده است.
در این خصوص تغییر سبک زندگی و مصرف بیشتر کلسیم و ویتامین ‪D‬ نقش بسزایی را در جلو گیری از پوکی استخوان نشان می دهد .همچنین انجام دادن تمرینات قدرتی به علت قوی کردن عضلات دور استخوانها که باعث ساختن جرم (تراکم )استخوان یا استخوان سازی می شود تاثیرات قابل مشاهده ایی در بدن ایجاد می نمایند. اگرچه از نقطه نظر منطقی، به نظر می رسد که تمرینات سنگین با وزنه با حمل بار سنگین و وارد کردن نیروی زیاد به استخوان بندی بدن باعث شکستگی و ترک خوردن استخوان شود .
درمان های دیگر :
image
یوگا ، پیلاتس و تمرینات مقاومتی با وزنه درمان های نوید دهنده ای هستند.
برای انجام دادن هر کدام از این روش ها به مربی باتجربه ایی که گواهی مربیگری داشته باشد، نیاز است .
با نظارت و سر پرستی مربی یوگا یی تعلیم دیده ،با تجربه و تصدیق شده ،اسانا (حرکات یوگا )بهترین تمرین برای فرد مبتلا به پوکی استخوان است .اساناهای یوگا تکنیک هایی ارام ،اصولی و منظم هستند .
در هر وضعیت یوگا نیاز است که شخص از قدرت عضلات خود استفاده کند ،تا بتواند در هر حالت خاص به مدت مشخصی باقی بماند . این کار باعث قوی شدن عضلات و استخوان ها میشود .
اگر چه ورزش های مقاومتی همراه با وزنه نشان داده اند که در ساختمان استخوان بسیار سودمند هستند ولی مطالعه بیشتر در خصوص تاثیر مستقیم نرمش و ورزش بر استخوان سازی نیز لازم است .
image
ناسا (‪nasa‬)از تمرینات استخوان سازی برای فضانوردان خود که در اثر بودن در محیطی بدون جاذبه زمین، تراکم استخوان خود را از دست داده بودند ،استفاده کرده است .
از این رو پیاده روی ،یوگا ،پیلاتس و تمرینات مداوم مقاومتی با وزنه در بدن شما استخوان می سازد .
اقدامات احتیاطی قبل از تمرین :
image
وقتی یوگا را بعنوان درمان خود انتخاب کردید این را به خاطر بسپارید که بسیاری از مربی های یوگا ،علم اساناهای ایمن و صحیح برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان را ندارند
یک بیستم مربی های یوگا که اعتقاد دارند هرشخص باید بتواند وضعیت ایستادن روی سر را انجام دهد ، می توانند باعث ایجاد شدن درد در شما برای ادامه زندگیتان شوند مگر اینکه در زمینه معالجه و درمان ،اموزش دیده باشند .شما باید حامی خود باشید و با انجام دادن حرکات مطمئن و صحیح وایمن یوگا از ایجاد شکستگی یا ترک در استخوان خود جلوگیری کنید .اگر شما حرکات صحیح یوگا را تمرین کنید باعث بهبود قابل مشاهده ای در توان و مقاومت (استحکام )شما می شود .
مزایا :
image
در یوگا همچنین برای بهبود بخشیدن به تعادل شخص برای جلوگیری از افتادن که در بیشتر مواقع باعث شکستگی می شود توصیه می شود.هر حرکت یوگا عضله خاصی دربدن را هدف قرار می دهد و ان را قوی می سازد که منجر به تعادل بهتر در بدن می شود .افزایش تعادل در بدن ،پرورش دادن و اماده کردن توان و مقاومت بدن و تمرینات استخوان سازی یوگا ، سود مندترین روش برای سلامتی و درمان پوکی استخوان شما است .

منفعت های زیادی وجود دارد ولی هر شخص می بایستی به دنبال درمانگر یا مربی تآیید شده یوگا باشد که سابقه کاری موفق با درمانگر های ارشد و بالا رتبه را داشته باشد .

مترجم :سارا صلواتیان
منبع:Aura Wellness Center

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد