یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

یوگای بانوان

برای تبادل اطلاعات بیشتر با فراگیران یوگای اهواز

یوگا برای بهبود درد دست و مچ دست



image اداره گروه آموزشی کارگران درروزنامه امریکاییِ درمان حرفه ای در ایالات متحده، مشکلات ایجاد شده در دست را یکی از رایج ترین ودر عین حال قابل جلوگیری ترین صدماتِ مردم در سن کار، شناخته است . کسانی که مشغول کارند با اصول یوگا به طور حتم به نتیجه خواهند رسید. دانشجوان جدید، بسیاری پیش از این برای مدت طولانی درد دست یا مچ دست داشته اند قبل از اینکه حتی تمرین یوگا را شروع کنند . دست ها و مچ دست ها از مفصل های نسبتاً کوچک با ماهیچه ها، زرد پی ها و رشته های عصبی بسیاری ساخته شده اند که ناحیه ی حساس است.
image
آنها مهارتهای حرکتی را به خوبی کنترل می کنند و در عین حال به قدر کافی برای تحملِ تمام وزنِ بدن یک شخص، قوی هستند. بسیاری از تمرینات به علت ناراحتی در دست ها و مچ دست ها در ابتدا خاتمه می یابند. خوشبختانه برا ی کمک به مچ دست های ضرب دیده و دست های دردناک، تمریناتی وجود دارد.همچنین کمک هایی برای کم کردن کشش کامل و وضعیت های پیشنهادی جهت کمتر کردن دردی که ایجاد می شود، وجود دارد.
image
نخست، وسایل کمک آموزشی را که به توزیع یکنواخت تر وزن در طول دست و کم کردن فشار روی مچ دست کمک می کند در نظر بگیرید. یک وسیله جدید که به خوبی نتیجه داده است : سه دقیقه تمرین با تخم مرغ نام دارد. ، یک فوم گرد تخم مرغی شکل که به جای فوم ( آجر های ) مکعبی شکل استفاده می شود.
با استفاده از قطعه های تخم مرغ شکل در هر دست در خلال آسانا ها با اضافه کردن وزن روی دست ها و مچ دست ها، فشار روی دست توزیع شده است و وضعیت خیلی راحت تر می شود. در وضعیت هایی مانند خط کش یا چاتارانگا طرز قرار گرفتن سنگینی دستها می تواند درد مچ دست را کاهش دهد.
image
فرض کنید از قبل دچار درد مچ دست بوده اید ،در شرح ذیل تعدادی کشش ساده است که می تواند برای رفع مشکل کارساز باشد
.
یوگا درمانی برای مچ دست ها و دست ها:

image
دست بند زدن: دور هر مچ را با انگشت شست و سبابه برای سه تا پنج ثانیه، به طور محکم فشار دهید.
چرخش مچ: دستها را در وضعیت درخت خرما و مچ دست ها را در جهت عقربه های ساعت و در جهت مخالف عقربه های ساعت بچرخانید.
وضعیت دعا، با هر دو دست با هم در وضعیت سلام. با ملایمت دست ها را به هم فشار دهید، سپس آنها را به سمت پشت مچ دست ها خم کنید: نخست دست چپ را به پشت دست راست تا زاویه ۴۵درجه فشار دهید، سپس دست راست را به پشت دست چپ تا همین زاویه فشار دهید.
وضعیت معکوس دعا: دست هایتان را با هم، عقبِ پشت تان، با نوک انگشتان به سمت پائین بجای بالا، در وضعیت مودرای ناماسته (سلام) بگذارید. برای 20 ثانیه یا هر چه طولانی تر که راحت هست، نگه دارید.
image
مچ دست ها به عقب: از چهار طرف، دست هایتان را بچرخانید تا انگشتان به سمت خودتان قرار بگیرند، بازوهای رو به جلو را به آرامی به عقب خم کنید. به آهستگی کار کنید و به هر دردی در ماهیچه ها توجه کنید، طوریکه این کشش می تواند کاملاً شدید باشد.
ایمنی و پیشگیری درد مچ دست در کلاس یوگا
image
روی همرفته پیشگیری درد مچ دست و دست در طی تمرین، وضعیت های دست را در طی جلسات یوگا اصلاح می کند.
image
در سگ سر پائین، یا آدو موکا شوان آسانا،صاف نگه داشتن دست ها و به عقب فشردن آنها، مقدار زیاد از درد گرفتن دست و مچ دست جلوگیری می کند . خمیدگی انگشتان دست ها در اولین بند طوریکه بند وسط انگشتان برجسته تر از حالت صاف باشد، اصلاح تغییری مناسب برای قوی تر شدن عضلات بازواست و از فشارآمدن به مچ دست ها جلوگیری می کند. در سگ سر بالا، یا اوردوا موکا شوان آسانا، دست ها برای محافظت مچ دست ها نزدیک نگاه داشته می شوند. وضعیت های بسیار دیگر یوگا می توانند با استفادهِ بازوها بیشتر از دست ها برای تحمل وزن، اصلاح شوند. بعلاوه،صندلی ها، چارپایه ها، پتوها و متکا ها می توانند استفاده شوند تا چگونگی طرز قرار گرفتن را اصلاح کنند و فشار زیاد روی مچ دست ها را کم کنند.چنانچه درد عود کرده است، برای تعادل کاملِ دست( بازو تا نوک انگشت) ممکن است استراحت، ضروری باشد. به خاطر داشته باشید که یوگا کردن برای بهبود وضعیت بدن تان است، نه انجام دادن عملی بر ضد آن . پس بهبودی آن را محترم بشمارد.



منبع: www.aurawellnesscenter.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد